23/03/2020

Online Yin lessen op dinsdagochtend, woensdagavond en vrijdagochtend!

Deze week starten de online yin lessen! Dinsdag met Iris, Woensdag met Daniëlle, Vrijdag met Tara.

In een yin les kom je weer helemaal tot jezelf. Maak je los van de buitenwereld en ga naar je binnenwereld. Word helemaal stil, door alle gedachtenstromen en gevoelens heen, luisteren naar wat voor jou belangrijk is. Juist nu, nu de wereld op zijn kop staat, is het nodig dat jij tot stilstand komt, in je eigen kracht komt/blijft. Yin helpt daarmee.
Door alle ongemak / discomfort heen kom je tot stilstand, kom je tot rust en ontstaat er ruimte. Ruimte in je lijf, ruimte in je hoofd, ruimte in je hart.

Geef je op via de mindbody website of app

Yin in een niet heerlijk verwarmde ruimte is anders, het is dat wat nu mogelijk is.

  • Misschien kun je de ruimte extra verwarmen
  • Kleed je lekker warm, ook met sokken en een dekentje om je na de les toe te dekken.
  • Leg behalve je matje “props” klaar zoals een stapeltje boeken (als je geen yoga block hebt), kussens, een dekentje om hier en daar onder te leggen. Wees creatief!

Verder gelden dezelfde tips als bij een Zoom Bikram les

Voorbereiding Zoomles

  1. Je notebook of telefoon zo neerzetten, zodat ik je kan zien (als je kiest voor video aan). Je mat “wijst” met de smalle kant richting je beeldscherm. Dit is ook de richting waarnaar je kijkt
  2. Zorg dat je het raam in de ruimte waarin je oefent niet in je rug hebt. Dit geldt met name overdag. Dan kijkt de docent nl in het licht en zien we ofwel niets ofwel alleen een silhouet.
  3. Zorg ervoor dat het apparaat niet in de slaapstand gaat en je een zwart beeldscherm krijgt
  4. Zet je geluid voldoende hoog zodat je de docent goed kan horen
  5. Als je in de Zoom les bent, kies je gallery view (rechtsboven). Dan zie je je mede yogi’s, ipv je leraar groot op je beeldscherm
  6. Als je in de les komt sta je automatisch op MUTE. Tijdens de les is dit beter, dan hoort niet iedereen de omgevingsgeluiden die er kunnen zijn.
  7. Als je iets wil zeggen in de les kun je dit aangeven met het Namaste gebaar. De leraar kan je dan op UNMUTE zetten. Aan het einde van de les, na de eindontspanning is er gelegenheid om nog even contact te hebben. Als jijzelf in de stilte wil blijven zet je dus de microfoon van je telefoon of notebook uit. Dan wordt je niet gestoord. Je kiest zelf om het geluid weer aan te zetten als je klaar bent met je savasana.

Hier nogmaals de stappen om je aan te melden

  1. Eerst meld je je online aan voor de les via de Mindbody site of de Mindbody app.  Je kan je tot 30 minuten voor de start van de les aanmelden.
    Je ontvangt een e-mail bevestiging van je aanmelding voor de les.
  2. Heb je nog geen toegang tot je Mindbody account? Ga naar de playstore of klik op deze link voor de Mindbody app. Aangezien je al bekend bent bij ons heb je al een account. Om toegang te krijgen kies “login”, vul je e-mail adres in en kies “een nieuw password nodig”. Je ontvangt dan een link om een nieuw password aan te maken.
  3. Om vertragingen te voorkomen kun je alvast ZOOM downloaden op je computer of  telefoon (app store). Je kan ook een kort filmpje kijken ter voorbereiding. Dan weet je hoe het werkt. aan Zoom zijn geen kosten verbonden.
  4. Ongeveer 15 minuten voor de les begint ontvang je een E-mail met een ZOOM link voor deze “meeting”, onze les dus.
  5. Als je op de link klikt start ZOOM en kom je in de “les”, de virtuele yoga ruimte. Je wordt automatisch op “Mute” gezet, zodat het stil blijft in de ruimte. Als je camera aanstaat kan ik je ook zien. Je mag de camera ook uitzetten als je dat liever hebt, door op het camera icoontje te klikken. Als ik je kan zien kan ik ook persoonlijke aanwijzingen geven
  6. Vind een plekje in je huis waar voldoende ruimte is om de mat heen en waar je niet afgeleid wordt (of waar deze kans minder groot is. Het is niet erg als een huisgenoot een keer langskomt). Zet de mobiele verbinding van je telefoon uit zodat je niet gebeld kan worden.

Ten slotte nog dit: je oefent op eigen risico
Net als in de yoga ruimte oefen je ook nu op eigen risico. Luister goed naar de instructies èn naar je lijf. Vertrouw op wat je hoort en in je lijf voelt. Laat weten als je hulp nodig hebt door het Namasté gebaar te maken

Dank voor alle ondersteuning van onze Yoga gemeenschap. Door lessen te volgen draag je bij aan het voortbestaan van de studio.

Blijf gezond, zorg goed voor jezelf en voor elkaar, verspreid positieve vibes.

Tot in de Yin, Bikram of Core lessen!

Aanmelden voor de lessen

Veel warme groeten,

Daniëlle, namens het hele Hot Yoga House team

Online Yin lessen op dinsdagochtend, woensdagavond en vrijdagochtend!