5 juni 2021: Hot Yoga House is weer open. Welkom terug!

De lessen in onze mooie, warme yoga studio zijn weer begonnen. Join in! Meld je aan via het lesrooster of via de mindbody app of website.

Hot Yoga is de manier om gezonder te leven, te ontspannen, en je immuunsysteem te versterken.

Wil je nog niet in de studio oefenen? Je kan de lessen ook online nemen! Meld je dan aan voor de virtuele yoga lessen via het lesrooster of de mindbody app.

Kijk hier hoe wij in de studio een veilige omgeving creëren en hoe jij daaraan kan bijdragen.

Onze maatregelen

Het belangrijkste om verspreiding van het virus tegen te gaan is thuis te blijven als je klachten hebt en in de studio de afstand tot elkaar te respecteren en een goede hygiëne in stand te houden. Was je handen en blijf met je handen uit je gezicht.

In de studio maken we extra schoon. Alle contact oppervlakten die je met je handen aanraakt worden na elke les gereinigd. De vloeren worden dagelijks gedweild.

Onze yogamatten voor de verhuur maken we na elk gebruik schoon met heet stromend water en laten we aan de lucht drogen. De yogahanddoeken wassen we op 60°C. We hebben ook matten en handdoeken te koop.

In de yin lessen kun je de bolsters van de studio  gebruiken als je een kussensloop meeneemt of een grote handdoek voor erover heen. Neem ook een extra handdoek of een dun dekentje mee, bijvoorbeeld als rolletje voor onder een knie, of om iets hoger te kunnen zitten. De yogablocks kun je na gebruik zelf schoonmaken. Er liggen schone doekjes en een huidvriendelijk schoonmaakmiddel klaar.

Schone verwarming en ventilatie

Ons verwarmingssysteem zorgde al voor een voortdurende luchtstroom waarbij elke 7 minuten alle lucht in de ruimte ververst werd. Daardoor adem je steeds verse lucht in en blijft het CO2 gehalte laag. Dat is alsof je in de buitenlucht oefent. Vanwege de corona maatregelen is het systeem zo ingesteld dat er geen lucht gerecirculeerd wordt. Alle lucht die afgevoerd wordt gaat het gebouw uit, 100% verse lucht komt de yoga ruimte in.

Andere maatregelen

De ademhalingsoefeningen aan het begin en einde van de bikramlessen hebben we aangepast. Om een minimaal aantal aerosolen te verspreiden ademen we in- en uit door de neus. Alleen bij de sit-up is er een milde uitademing door de mond met de kin richting de borst en voorhoofd richting de knieën. Door de afstand tot elkaar, het feit dat je richting je borst ademt en de goede ventilatie, is dit veilig en maak je je longen even goed schoon.

Nu we al weer een aantal maanden in de studio oefenen merken we hoe goed het gaat om de 1.5 meter afstand te houden en samen die veilige omgeving te creëren. Op diverse plekken in de studio hangen reminders hoe hiermee om te gaan. Ook in de douches is er voldoende ruimte.

Het mindful bewegen en rekening houden met elkaar draagt bij tot een ontspannen en aandachtige sfeer.  In de yoga ruimte kun je je eigen, met een blauwe streep aangegeven, plek om te oefenen kiezen en ook weer op jouw moment na de les de ruimte verlaten.