Slow Flow Vinyasa: een nieuwe yogavorm bij Hot Yoga House

Slow Flow Vinyasa yoga is een langzamere versie van vinyasa yoga, met een focus op langer vastgehouden houdingen, meditatieve beweging en bewuste focus op de ademhaling.

Tijdens Slow Flow Vinyasa yoga houd je houdingen enkele ademhalingen aan, waardoor je tijd hebt om de, op dat moment, ideale alignment te vinden, verbinding te maken met de adem en kracht en balans op te bouwen.

In de yogaruimte is de warmte (32°C) een waardevolle toevoeging. Dit ondersteunt het langzame bewegen, strekken en ademen.

Wat leer je?

Slow Flow leert je om meer mindful te bewegen en een meditatief ritme te vinden dat wordt geleid door de ademhaling. Houdingen worden aan elkaar gekoppeld door langzame overgangen. Deze helpen je bij het opbouwen van coördinatie, kracht en lichaamsbewustzijn.

Er zal van les tot les herhaling zijn van vaste elementen die je je op deze manier eigen maakt, zoals zonnegroeten, core-werk, voorwaartse buigingen en heupopeners. De flow die je oefent in de les zal variëren om een ​bredere, meer complete yoga beoefening op te bouwen.

Voor wie geschikt?

Deze les is zeker geschikt voor “vinyasa beginners” aangezien in de lessen stap voor stap verschillende aspecten van vinyasa aan bod komen. Door regelmatig te oefenen, zal je de les gaan ervaren als een meer meditatieve, door de ademhaling geleide Flow.

Meer ervaren vinyasa-beoefenaars kunnen hun yoga beoefening van bewegen met de adem verdiepen, en nog meer focussen op het vinden van alignment binnen elke pose.

Voorbereiding Slow Flow Vinyasa

Omdat we online beginnen, zal Ileana je tijdens de les alternatieven en aanpassingen laten zien om te proberen. Om thuis te oefenen, is het handig om een ​​aantal rekwisieten tot je beschikking te hebben, waaronder opgevouwen dekens en/of handdoeken en yogablokken. Deze kun je eventueel vervangen door dingen die je misschien al in huis hebt, zoals schoenendozen, hardcover boeken of emmers en potten die ondersteboven gebruikt, ondersteuning bieden.

Je kunt dezelfde kleding dragen als bij een andere actieve yoga les, een legging of short met een korte of lange top. Eet verder licht voor de les en ongeveer 2 uur van te voren niet meer. Yoga beoefening is het prettigst met een lege maag.

Slow Flow Vinyasa wordt om te beginnen in het Engels gegeven door Ileana. De lessen zijn op vrijdagochtend van 7.30 – 8.45 uur en op zondagochtend van 11.00 – 12.15 uur.